Po úspešnej prvej prednáške prichádzame s voľným pokračovaním, v ktorom sa opäť prenesieme do sveta kinematografie, tvoriacej významnú formu trávenia voľného času súčasnej populácie. Nazrieme do histórie filmu od momentu kedy sa v ňom sa už začal uplatňovať zvuk, zistíme, že reklamná tvorba sa zameriava aj na boj proti drogám, násiliu a alkoholu a keďže mladých ľudí vždy zaujímala hudba a videoklipy, predstavíme si nápaditý a kreatívny svet prepojenia hudby a vizuálneho obsahu.
V spleti zaujímavých a laikom bežne nedostupných informácií sa divákom v 90 minútovej prednáške pomôže zorientovať fundovaný odborník, najznámejší filmový kritik Peter Konečný. Hoci sa jedná o Svet médií 2, bez problémov sa jej môžu zúčastniť aj diváci, ktorí nevideli prvú časť.
Vzdelávací cyklus Svet médií pomáha študentom nadobudnúť znalosti v oblasti mediálnej gramotnosti.
Žijeme vo svete médií. Film, reklama, či videoklipy nás sprevádzajú na každom kroku. No nestačí len konzumovať. Ak nechceme ostať len pasívnymi príjemcami musíme sa naučiť audiovizuálnemu dielu rozumieť, poznať jeho jazyk, históriu a súvislosti. Svet audiovizuálnych obsahov je nesmierne bohatý, jeho lepšie pochopenie nám otvára úplne nový spôsob jeho vnímania a výberu. Filmové umenie je vďaka svojej vizuálnosti a jazykovej bezbariérovosti prístupné všetkým ľuďom na svete. Ale aby divák naozaj chápal jeho hodnoty a spoločenský presah, je dôležitá základná znalosť dejín kinematografie a dôsledné triedenie konzumovaného mediálneho obsahu, ktorý na náš útočí z každej strany. Je len málo vecí tak fascinujúcich ako práve film.
90 minút
Predstavenie je vhodné pre mladých divákov a diváčky od 13 rokov.
Svetový film (1940-1969)
V dejinách kinematografie sa po príchode prvých zvukových filmov objavilo hneď niekoľko filmových trendov a postupov, ako rozprávať príbehy. Nebola to len nová vlna, magický realizmus či neorealizmus, ale aj temný film Noir, svet muzikálov, 3D experimentov a veľkolepých epických diel. V prvom bloku prednášky si predstavíme najdôležitejšie filmové diela zlatej éry kinematografie. Obdobia, kedy podľa mnohých vedcov a historikov vznikali tie najvýznamnejšie tituly presahujúce svojim jazykom a inovatívnosťou žánrové mantinely.
Reklamy s edukatívnym presahom boja proti drogám, alkoholu a násiliu
O reklamách sa hovorí, že sú zbytočné a obrazom prázdnoty modernej doby. To však neplatí pre všetky. V tomto bloku si predstavíme svetovo úspešné spoty a kampane zamerané na edukáciu v oblasti bezpečnosti pri šoférovaní, boja proti alkoholu či drogám. Okrem spoločenského presahu spĺňajú vysokú kreatívnu úroveň. Reklamy, ktoré si síce študenti nevymieňajú na internete, ale o to viac by ich mali poznať.
Filmové chyby
Čo všetko sa môže stať počas nakrúcania? V tejto časti si ukážeme najčastejšie chyby, s ktorými sa divák stretáva, hoci si to niekedy ani neuvedomuje. Chyby závažné i zábavné, ktoré ak raz zachytíte, nikdy sa na daný film, či seriál nebudete pozerať rovnako.
Svet médií je dynamická audiovizuálna prezentácia mimoriadnych a časom overených diel, ktoré mladých ľudí dokážu nielen umelecky formovať, ale ponúkajú im niečo ešte dôležitejšie. Sú strojom na emócie a empatiu. A tých nie je nikdy dosť...
Študenti aj pedagogický zamestnanci boli s prednáškou maximálne spokojní. Musím povedať, že obyčajne sú pocity z podobných akcií zmiešané, teraz však možno hovoriť o reakciách v značnej miere pozitívnych (možno povedať v absolútnej miere, žiadne negatívne sme nepostrehli). Ako škola sme boli s Vašim produktom maximálne spokojní. Platí to o komunikácii, manažmente a v neposlednom rade o výkone p. Konečného. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s Vami.
Gymnázium Hlinská 29, Žilina
Ďakujeme za túto prednášku, žiaci aj pedagógovia boli veľmi spokojní a určite v budúcnosti využijeme dalsie pokracovania tejto audiovizuálnej prednášky.
SOŠ Novohradská 3, Bratislava
Mgr. Daniela Hainová
0940 984 484
objednavky@divadelnecentrum.sk
Ing. Ema Šenšel
0948 434 454
ema@divadelnecentrum.sk