Svet médií 3

Tretia časť inovatívneho vzdelávacieho programu, ktorý zvyšuje u žiakov mediálnu gramotnosť a stimuluje kritické myslenie.

 

Po úspešných dvoch častiach, ktoré videlo viac ako 200-tisíc študentov a študentiek, prichádza pokračovanie mediálneho vzdelávania dynamickou a modernou formou. Študenti sa dozvedia množstvo nových informácii zo sveta kinematografie a reklám, ktoré doslova naštartujú ich kritické myslenie a nový pohľad na audiovizuálnu kultúru. V hodnoteniach študentov a pedagógov ide o jeden z najlepších vzdelávacích a kultúrnych projektov, ktoré mali možnosť za ostatné roky navštíviť.

Žijeme vo svete médií. Film, reklama, či videoklipy nás sprevádzajú na každom kroku. No nestačí len konzumovať. Ak nechceme ostať len pasívnymi príjemcami musíme sa naučiť audiovizuálnemu dielu rozumieť, poznať jeho jazyk, históriu a súvislosti. Svet audiovizuálnych obsahov je nesmierne bohatý, jeho lepšie pochopenie nám otvára úplne nový spôsob jeho vnímania a výberu. Filmové umenie je vďaka svojej vizuálnosti a jazykovej bezbariérovosti prístupné všetkým ľuďom na svete. Ale aby divák naozaj chápal jeho hodnoty a spoločenský presah, je dôležitá základná znalosť dejín kinematografie a dôsledné triedenie konzumovaného mediálneho obsahu, ktorý na náš útočí z každej strany. Je len málo vecí tak fascinujúcich ako práve film.

 

 90 minút

Predstavenie je vhodné pre mladých divákov a diváčky od 13 rokov.

 

V tretej časti vám predstavíme:

 

Svetový film - 1969-1999 – hrôza vojny na filmovom plátne
Množstvo dodnes mimoriadnych diel vzniklo práve v tomto časovom rozpätí a je dôležité poukázať na filmy, ktoré už dnešní mladí ľudia nepoznajú. Zaujímavé ale je, že obľúbení tvorcovia dnešnej mladej generácie, majú toto obdobie veľmi dobre zmapované a vo svojich filmoch ho často v moderných formách aplikujú. Koniec 60tych rokov bol v kinematografii aj v znamení vyrovnávania sa s minulosťou a hrôzami druhej svetovej vojny. Holokaust je témou viacerých nezabudnuteľných snímok a na tie treba, hlavne v dnešnej dobe, čoraz viac upozorňovať.

Filmové klišé a ako vlastne funguje americký film
Prekvapivý pohľad na presné pravidlá amerických filmov, ktorými si získavajú najmä mladé publikum. Vysvetlenie princípov a najznámejších klišé, na ktorých je postavených väčšina hollywoodskych filmov. Poukázanie aj jasné odlišnosti medzi hollywoodskou a európskou tvorbou. Tá prvá má hlavne baviť, tá druhá núti premýšľať.

Reklamy reflektujúce technologický pokrok a nové média
Mladí ľudia už reklamu vnímajú úplne inak, ako to bolo pred desiatimi rokmi. Technológie ponúkajú nové možnosti a klasické televízie sú na ústupe. Čo bude budúcnosť reklamy? Kam až reklama môže zájsť, aby oslovila publikum, ktoré je čoraz viac imúnne? Reklamné nápady, ktoré predstavujú to najzaujímavejšie zo sveta kreativity.

 

 

 

Referencie

1/3

 

Manažérka pre predaj inscenácie:

 

Mgr. Daniela Hainová

0940 984 484

objednavky@divadelnecentrum.sk

 

Ing. Ema Šenšel

0948 434 454

 ema@divadelnecentrum.sk

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Svet médií 4

Svet médií 4